سئو پست چیست

سئو چیست؟ آموزش کامل SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

محتوای اول از راست (1#) در مورد تحقیقی از 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل و ارتباط اون با مفهوم سئو هستش. در واقع، هدف اصلی صفحات محصول شما باید تبدیل نتایج جستجو به مشتری باشه. به همین دلیل باید صفحات محصول شما روی ویژگی‌ها و مزایایی که محصول شما ارائه می ده متمرکز بشن. دومین دسته کلمات کلیدی، کلماتی هستن که کاربرا برای به دست آوردن اطلاعات اضافی در حوزه کاری شما وارد می‌کنن. برای موفقیت در سئو شما باید محتوایی رو تولید کنید که درباره موضوعی باشه که کاربر بهش علاقه داره.

چون تغییر URL‌ها باعث افزایش صفحات ۴۰۴ و در نتیجه از دست دادن رتبه‌بندی سایت می‌شه. هدف اصلی سئو فنی اطمینان از این موضوع هست که موتورهای جستجو بتونن براحتی تمام صفحات موجود در وب سایت شما رو پیدا کنن. به این دلیل به این نوع سئو، سئو تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا با ارتقاء جایگاه وب سایت ندارد و هدف اصلی آن، بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست. خرید دامنه هایی که با موضوع سایت شما تطابق دارند و از دسترس خارج شده اند. ما در سایت کدُ سئو برای پیدا کردن سایت های از دسترس خارح شده از سایت های و استفاده می کنیم.

قاعدتا در چنین فضاهایی نمی‌توانید بدون تجربه و دانش کامل، کاری را از پیش ببرید. این نوع بک لینک سازی با هدف هدایت ترافیک به سایت مقصد به صورت ارگانیک و خودخواسته انجام می‌شود. مثلا یک وبسمتر مقاله شما را در موضوعی کامل یافته و از سایت خود با میل ایشان و آگاهی از با ارزش بودن محتوا لینک می‌دهد. شما می‌توانید از طرق اصولی یعنی لینک دادن و گرفتن از محتواهای هم موضوع، لینکسازی در صفحات با ارزش و مرتبط و سایر روش‌هایی که مطابق دستورالعمل گوگل هستند، اقدام کنید. با توجه به این مسئله، شما می‌توانید ارزش بالایی را از لینک بیلدینگ در این نوع پیوند‌ها دریافت نمایید و احتمال جریمه شدن از سوی گوگل کمتر می‌شود.

در حقیقت وبمستر یا سئوکار تلاش می‌کند با قوانین گوگل بازی کرده و هرطور شده بک لینک‌های سایت را بالا ببرد تا گوگل فریب بخورد. مثلا استفاده از مزارع لینکسازی (PBN) و یا بک لینکسازی رباتیک و انبوه نمونه‌هایی از این روش هستند. غالبا این کار ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود که باعث خواهد شد تا گوگل آنها را شناسایی کرده و به سایت شما مشکوک شود. اگر بخواهیم بگوییم رقابت برندها و سایت‌های مختلف در سئو چیست؟ باید به کیوردها اشاره کرد. کیوردها یا Keywordها که به آن کلمات کلیدی نیز گفته می‌شود، عباراتی مختصر، کوتاه و بعضا یک یا دو کلمه‌ای هستند که کاربران بیشترین جستجو را در فضای مجازی پیرامون آن انجام می‌دهند. “یک فرآیند برنامه ریزی شده است که با هدف دسترسی به ترافیک بیشتر و بهینه سازی سایت ایجاد می‌شود.

همچنین، سوشال سیگنال‌ها می‌توانند به تولید بک‌لینک‌های طبیعی و اعتبار بیشتر برند کمک کنند که این موارد به طور مستقیم برای سئو مفید هستند. در مجموع، حتی اگر سوشال سیگنال‌ها به‌طور رسمی در الگوریتم‌های گوگل گنجانده نشده باشند، آن‌ها می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی سایت از طریق تأثیرات غیرمستقیم کمک کنند. لوکال سئو (Local SEO) بهینه‌سازی یک کسب‌وکار برای دیده شدن بهتر در نتایج جستجوی محلی و مکان‌محور است. از سوی دیگر استفاده از سئو کلاه سفید، یک رویکرد موثر و پایدار در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو است که تمرکز بر محتوای کاربرپسند و تجربه کاربری دارد. هدف از سئو کلاه سفید، تولید محتوای با کیفیت همراه با رعایت قوانین سئو است.

اگر بدانید سئو چیست، توضیحات متا می‌تواند به کاربران در حد کوتاه و سریع نشان دهد که محتوای داخل صفحه در مورد چیست و چه داده‌هایی درون آن قرار گرفته است. گوگل با داشتن بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در جستجوی اینترنت، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان شناخته می‌شود. موتورهای جستجو اغلب الگوریتم‌های خود را به‌منظور تجربه بهتر کاربر تغییر می‌دهند و هدف آن‌ها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آن‌هاست. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

محتوای سئو شده، کاربر پسندتر است و به طور کلی این نوع محتواها تجربه کاربری بهتری را به ثبت می رساند. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. دسته دیگری که برخی از فعالیت های سئو در آن قرار می گیرند، سئو کلاه سیاه می باشد. کلاه سیاه شامل روش ها و تکنیک هایی است که هدف از انجام تمامی آن ها، دور زدن یا گول زدن خزنده موتور جستجوست. در ابتدای کار موتور جستجوی گوگل، پاسخ به سوال سئو چیست امری سخت بود؛ اما وب سایت های برتری که در این زمینه فعالیت داشتند، عبارات و اصطلاحاتی را بیان کردند تا درک سئو برای همگان ملموس شود.

اما بایست دقت داشت که در این کار از قوانین آنها بایستی تبعیت کنید. در صورت تخطی از قوانین، موتورهای جستجو این حق را برای خود قائل هستند که وب سایت شما را از ایندکس و نتایج جستجویشان حذف کنند. هر بک لینکی که برای دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است نقض دستورالعمل های گوگل در نظر گرفته شود. در همان ابتدای کار بود که گوگل الگوریتمی به نام PageRank ایجاد کرد تا کیفیت و کمیت بک لینک ها را در سیستم رتبه بندی خود گنجانده و اهمیت نسبی صفحات وب را در نتایج جستجو تعیین کند. سئو فرایند بهینه سازی وب سایت با هدف بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو و کسب ترافیک بیشتر است. به مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت انجام می‌شود، سئو بیرونی یا خارجی گفته می‌شود سئو خارجی سبب می‌شود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد.

تکنیک‌های سئو به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بتوانند محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. به عنوان مثال می‌توان گفت استفاده از اسکیما کدها می‌توانند داده‌های ساختار یافته‌ای را به گوگل نمایش دهد. یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو برای سایت‌ها، ماندگاری روش فروش از این طریق است که می‌تواند در دراز مدت بسیار مفید باشد. در نتیجه روش فروش ماندگار و طولانی مدتی را با جذب و تبدیل کاربران به مشتریان دائمی بدست می‌آورید. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند.

در ابزار گوگل‌مپ می‌توانید محل فیزیکی مجموعه خود را ثبت کنید تا وقتی کاربری نام وب‌سایت یا مجموعه شما را در گوگل جستجو کند، یک پنل دانش در کنار نتایج جستجو به نمایش در آید. با عرضه الگوریتم کبوتر، گوگل توانست نتایج جستجوی محلی مفید، مرتبط و دقیق‌تری را برای کاربران خود ارائه دهد. هدف اصلی وب‌سایت‌های تجاری این است که با دیده‌شدن بیشتر از طریق موتورهای جستجو؛ درآمد مالی بیشتری کسب کنند. البته اهداف دیگری نیز برای تاسیس وب‌سایت و کار کردن روی سئو وجود دارد که اینجا مجال پرداختن به آن موضوعات نیست. ما به غیر از موتورهای جستجویی معروف مثل گوگل و بینگ که بر پایه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند، موتورهای جستجوی دیگری هم داریم که بر پایه یک فرمت محتوا طراحی شده‌اند. در ادامه این صفحه؛ به زبان ساده و به صورت کامل به شما نشان می‌دهم که در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو چه کارهایی باید انجام شود.

دلیل اصلی این که Sandbox گوگل به وجود آمد این است که وب سایت‌های جدید امکان دارد به اندازه وب‌سایت‌هایی که قدمت بیشتری دارند مفید و مرتبط نباشند و یا حتی امکان دارد که وب سایت‌ها اسپم باشند. در واقع این فیلتر از به نمایش درآمدن وب سایت‌های تازه راه اندازی شده در صفحات نتایج موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند تا کیفیت و سلامت آنها ارزیابی شود و اگر اسپم باشند به سرعت با پنالتی شدن توسط گوگل مواجه شوند. اما با گذشت زمان و با رشد و پیشرفت مداوم فضای اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری روی کار آمدند که از الگوریتم‌های پیچیده‌تری برای رتبه بندی وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است. اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید.

به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند. هر کار یا فعالیتی که شما در سایت‌تان انجام می‌دهید درنتیجه به ارتقا کسب‌وکار و درآمدتان منتهی می‌شود. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اهداف کارشناس سئو این است که ورودی و در حالت کلی ترافیک سایت را افزایش دهد. در واقع هرفردی که وارد سایت شما می‌شود یک بازدیدکننده محسوب می‌شود.

همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. با اینکه درک مبانی سئو بیش از چند هفته طول نمیکشد، اما تسلط بر روی سئو به میزان تلاش شما وابسته است که شاید ماه ها و یا شایدم سال ها به طول انجامد. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم. این راهنمای سئو به قدری سادست که حتی برای مادربزرگا هم به هیچ وجه پیچیده نیست. میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...

پاپ‌های مزاحم معمولا تمام یا بیشتر صفحه را اشغال می‌کنند و به صورت ناگهانی و بدون درخواست کاربر؛ در صفحه ظاهر می‌شوند. صفحات بینابینی (Interstitial) همان پاپ‌آپ‌ها هستند و چنانچه اصولی و طبق قوائد گوگل استفاده نشوند باعث آسیب به سئو می‌شوند. البته جان مولر از گوگل سال‌ها پیش در وب‌مستر هنگ‌آوت، گفت فاکتور رتبه‌بندی نیست. در ادامه به مواردی می‌پردازم که برای سئو موبایل مهم هستند و باید در سایت رعایت شوند. و در واقع یک وب‌سایت ابتدا باید روی سئو موبایل کار کند و سپس سئو دسکتاپ. اگر روی هر کدام از نتایج کلیک کنید وارد صفحه آرشیو محصولات می‌شوید.

البته علاوه بر این، سرچ کنسول توانایی آن را دارد که رتبه صفحه سایت را در نتایج نیز تشخیص دهد. یکی از اصلی‌ترین مزایا و دلایل استفاده از سرچ کنسول، امکان بررسی کلمات کلیدی رتبه گرفته است. درواقع با استفاده از این ابزار می‌‎توان کلمات کلیدی را که در سایت توانسته‌اند تا رتبه بگیرند و سبب رشد و توسعه سئوی سایت شوند، شناسایی کرد. به این ترتیب، سلیقه مخاطب و پرسونا مشخص شده و با استفاده از آن می‌توان کلمات کلیدی مناسب‌تری را برای محتواهای بعدی در نظر گرفت. هرچه زمان بیشتری از شروع به کار سئو می‌گذرد و رشد بیشتری در دنیای مارکتینگ رقم می‌خورد، دیده شدن در گوگل سخت‌ و سخت‌تر می‌شود. با بیرون آمدن هر آپدیت جدید از سئوی سایت گوگل، رسیدن به برترین‌های این موتور جست‌وجوگر سخت‌تر می‌شود.

با وجود رایج بودن این روش معایب بیشتری نسبت به سایر روش های تعیین قیمت دارد، برای مثال یکی از این معایب را می توان میزان فشار و استرسی که به متخصص سئو وارد می کند دانست. به علاوه برای هیچ چیزی تضمینی وجود ندارد و سئوکار نمی تواند قول صد در صد برای بهبود رتبه بدهد. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند. سوالاتی زیادی وجود دارد که برای یافتن آن ها باید تحقیقاتی را به انجام برسانید.

سئو امری کاملا حرفه‌ای است که در صورت درست انجام شدن آن، زمان می‌تواند کاهش پیدا کند. رسیدن به صفحه اول سرچ گوگل، نتیجه دلخواهی برای بسیاری از سایت‌ها و برندها خواهد بود اما باید به یاد داشته باشید که زمان دقیق و مشخصی برای آن نمی‌توان تعیین کرد. زمانی که یک سایت از سئوی مناسبی برخوردار نیست، نمی‌تواند نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند. این موضوع سبب می‌شود تا مخاطب به مرور حضور کمتری در یک سایت داشته و سئوی سایت افت پیدا کند. اگر می‌خواهید در کار خود رشد و پیشرفت داشته باشید و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید، حواستان به این رقبا باشد!

احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید. سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند. معمولا زمانی که بخواهید یک استراتژی سئو اصولی تدوین کنید، حتما باید تسک های خود را با توجه به سئو داخلی و خارجی، دسته بندی کنید. یادتان است که در بالاتر بیان کردیم که سئو یعنی هماهنگی سازی سایت خود با الگوریتم رتبه بندی گوگل؟ خب باید بگوییم که برخی فعالیت ها وجود دارند که خارج از این چارچوب بوده و می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند! در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد و فعلا کاری با این نوع فعالیت ها نداریم.

به عنوان مثال لینکی با عنوان سئو به صفحه‌ای با همین موضوع داده می‌شود. زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید می‌کند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت می‌شود که از داده‌هایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک کاربر به طور مرتب به یک وبسایت مراجعه کند به صورت خودکار به وسیله کوکی برای او بازدید ثبت می‌شود. در واقع Unique Visitor یک بروزر است که در مدت زمان خاصی چندین بار از یک وب سایت بازدید می‌کند. به کاربرانی که از یک وب سایت بازدید می‌کنند بازدیدکننده یا Visitor میگویند. بازدید کننده یا Visitor یک شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر ip به عنوان یک بازدیدکننده محسوب می‌شود.

اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پول‌سازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید. یکی از مخرب‌ترین تکنیک‌هایی که در این فرایند استفاده می‌شود بک لینک دادن بسیار زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است. برای درک بهتر آمار و ارقام وب سایتتان با این ابزار فوق العاده می‌توانید سایت خود را تحلیل کنید. وب سایت‌های واکنش گرا را رسپانسیو می گویند؛ یعنی اینکه وب سایت شما به همان زیبایی که در کامپیوتر باز می‌شود در تبلت، گوشی و … بر حسب سایز صفحه نمایش باز شود؛ یعنی وب سایت شما نسبت به اندازه صفحه نمایش منعطف باشد. امروزه این معیار برای گوگل بسیار با اهمیت شده است، زیرا که عموم کاربران از گوشی خود برای سرچ کردن استفاده می‌کنند. برای پاسخ به این سؤال باید اینطور توضیح دهیم که صفحات موجود در وب سایت دارای عناوین و موضوعات مختلف و گوناگونی هستند و حتی امکان دارد که لینک‌های زیادی در آنها وجود داشته باشد.

این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. گوگل بیش از ۲۰۰ عامل برای رتبه‌بندی دارد که در ادامه سعی خواهیم کرد به طور خلاصه و کلی یک سری عوامل را توضیح دهیم. اما قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که گوگل، وبسایت را رتبه‌بندی نمی‌کند بلکه صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کند.

به بیان دیگر این طور می‌توان توضیح داد که به روش‌های دستیابی و ساخت بک لینک Link Building گفته شود. این اصطلاح مخفف عبارت Human Experience Optimization می‌باشد که در لغت به معنای بهینه سازی تجربه انسانی می‌باشد. به عبارت دیگر این اصطلاح به این موضوع اشاره دارد که ظاهر وب سایت شما برای کاربران و بازدیدکنندگان مناسب بوده و آنها را دچار سردرگمی نکند. فرض کنید شما در گوگل ( سئو چیست؟ )‌ را جستجو می کنید، گوگل لینک‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد، از میان این لینک‌ها چند لینک با مکعب Ad وجود دارند که تبلیغات پولی گوگل هستند. اما سایر لینک‌هایی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد نتایج ارگانیک گوگل را شامل می شوند. نتایج ارگانیک به این معنی است که گوگل بهترین وب سایت های ممکن را برای پاسخ به سؤال سئو چیست؟ از اولین پیشنهاد تا آخرین پیشنهاد برای شما پیدا کرده است.

از آنجایی که روش‌های زیادی برای تغییر دادن و شکستن قوانین برای به دست آوردن رتبه‌ برای سایت شما وجود دارد، روش‌هایی برای سئوی کلاه سیاه وجود دارند که می‌توانند کمک کنند افراد درآمدی سریع کسب کنند. در نهایت، این رویکرد به ایجاد صفحات اسپم و بی‌فایده و ناخواسته منجر می‌شود که اغلب خیلی سریع ممنوع (banned) می‌شوند. استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی می‌تواند باعث شود سایت شما به صفحه اول سرچ گوگل راه یابد. این اصطلاح مخففSearch Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید سایت خود را به صفحه اول و یا حتی انتخاب اول موتور جستجوی گوگل بیاورید.

یکی از مهم ترین اصول سئو، یافتن کلمات کلیدی و عباراتی که بیشترین جستجو را در گوگل دارند و در ادامه تولید محتوا حول این عبارات است، حتی لینکسازی های داخلی و خارجی هم به این مفهوم وابسته است. ربات خزنده ، وظیفه خزیدن در وب و جمع آوری اطلاعات در مورد وب سایتها دارد. با اعمال یک الگوریتم جستجو بر روی داده‌ های جمع‌آوری‌شده توسط خزنده ‌های وب، موتورهای جستجو می ‌توانند نتایج مطلوب و مرتبط با عبارات جستجوشده توسط کاربران را نمایش دهند. کاربرد دیگری که سئو دارد، کمک به افزایش نرخ کلیک است که در نتیجه به افزایش ترافیک و بالا رفتن تعداد مشتریان و در نتیجه فروش ، درآمد و کسب سود بیشتری می شود. سایتهایی می توانند در معرض دید مخاطب قرار بگیرند که خود را به صفحه اول و ترجیحا رتبه های اول تا سوم برسانند و در ادامه برای افزایش ترافیک باید بر نرخ کلیک و ترغیب کاربران برای بازدید از سایت تمرکز داشته باشند. دو مورد دیگر از روشهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موتورهای جستجو (sem) و بازاریابی شبکه های اجتماعی(smm) است.

اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در صفحه‌ی یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. بهترین روش برای رتبه بندی پروفایل های رسانه های اجتماعی، فعالیت و مشارکت فعال با مخاطبین و دنبال کنندگان در رسانه های مختلف می باشد. البته هنوز ابتدای کار هستید؛ اما اگر بدانید که کارکرد ابزارهای سئو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ابزارهای تحلیل سئو سایت، پروفایل های شبکه های اجتماعی را هم به شما نشان می دهند. این یعنی شبکه های اجتماعی از طرق مختلف می توانند به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/